Delft, Nieuwe Langendijk.
Na onverantwoord onbegeleid achteruitrijden uit de Oosterstraat, gaat de Koepoortbrug open.
Nu een klein kwartiertje wachten voor de brug met draaiende dieselmotor euro 5 zonder retroroetfilter.
De chauffeur van De Ruiter Transport BV uit Benthuizen promoot hier zijn werkgever in Delft.
Kwalitatief hoogwaardig vervoer vereist ook kwalitatief hoogwaardig personeel achter het stuur.
Deze chauffeur moet nog veel leren. Bij wachten voor brug motor afzetten!
Iemand die op terras zit van cafĂ© de ‘Blauwe Schuit’ wil niet in de stank zitten.
De man vraagt de chauffeur de motor even af te zetten.
Nee, dat doet die gast van begin twintig dus niet.
Ik heb het hem nogmaals gevraagd en het antwoord: nee, dat doe ik niet.
Een beetje milieu-opvoeding kan deze chauffeur met zijn vervuilende DAF uit 2009 wel gebruiken lijkt mij.
Bekijk de foto en zie het overig verkeerde gedrag van deze chauffeur:
– de DAF vrachtwagen kenteken BX-FN-79 blokkeert onnodig de kruising
– de oplegger staat op voetgangersoversteekplaats.
Ik heb de foto’s op het facebook van BV De Ruiter geplaatst.
Ik ben benieuwd of er een reactie volgt?
Tip voor wethouder Lennart Harpe VVD: ga eens wat doen aan het vervuilende vrachtwagenverkeer in de (binnen)stad.
Welke maatregelen je moet nemen, daar hoef je weinig voor te denken, zie Rotterdam en Utrecht als voorbeeld.
Trouwens breder dan 2,2 meter en langer dan 10 meter was toch hier al verboden in mijn herinnering?
Dit bericht is ook geplaatst op
PolitiekDelft